Osäkerhet.

Jag är så trött på min osäkerhet, den är inte jag. Och min nästintill totala avsaknad av fantasi, varför låser den sig som den gör? Ja, det har jag irriterat mig på många gånger.. Det är väl nån ond cirkel som vanligt :)
Detta gör iaf att jag hatar att bestämma.. För det första får jag prestationsångest.. Jag måste komma på nåt tillräckligt bra! (antar att det är här det låser sig så jag inte kan komma på nåt överhuvudtaget..) För det andra blir jag rädd jag ska välja nåt nån annan inte tycker om eller vill ha/göra och att denne inte säger det och istället går och tänker att jag valde nåt dåligt och "kunde hon inte valt nåt bättre"..

Eller ja.. vad detta beror på vet jag ju.. det är denna pissiga sociala fobi.. Jag får inte göra fel, ingen får tycka illa om mig.. Alla gör fel ibland, varför kan inte jag tillåta mig själv att göra det också? Den sociala fobin kan gå och dränka sig, den gör mig till någon jag inte är eller vill vara..

Nu är det iofs inte alltid så här, det går ju upp och ner. Men nu har det mest vart neråt bra länge.. Mestadels pga min ekonomiska situation tror jag. Jag menar.. när jag får frågor som vad jag vill äta och jag själv inte har pengar.. då vill jag ju inte ge förslag på nåt "dyrt" eller avancerat (med andra ord blir mina enda förslag falukorv eller pannkakor, fråga J, han vet vad jag pratar om haha och jag blir rädd att dom förslagen inte är "tillräckligt bra" *suck*).. Ska jag ge såna förslag så vill jag själv kunna köpa det..
Rörigt? Jo.. Jag är nog inte den lättaste att förstå sig på alltid :)

Vad djupt detta blev nu då :)

Nu blir det sängen, har sån huvudvärk.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Jocke

Nej du är inte alltid den lättaste att förstå sig på =) Men jag gör ett gott försök iaf.. Haha..

2008-08-15 @ 08:04:00
Postat av: Mela

Haha förr eller senare kommer nog även du underfund med mig ;)

2008-08-15 @ 12:20:03
URL: http://spacekotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0