Beaver.

Läste precis den här artikeln i aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2399253.ab

En 4-årig flicka blev attackerad av en bäver när hon skulle klappa den och 10 meter bort står hennes pappa och filmar.

Jag menar.. va? Hur tänker man då? När man låter sin dotter gå fram och klappa en vild bäver?
Jag hoppas att det inte ligger till på det viset utan att pappan helt enkelt stått och filmat bävern och inte märkt att dottern gick för att klappa den. Inte så clever det heller iofs men ändå.

Nej, låt dom vilda djuren vara. Annars få man helt enkelt skylla sig själv om man blir attackerad.

Kommentarer
Postat av: ÖP-läsare

Många är snabba att fördömma pappan utan att
veta hela händelsen. Pappan och dottern stog på en väg och bävern var 10-15 meter ifrån när pappan började filma. Efter ett tag hade pappan problem med filmningen och bilden visade bara gräset (den delen är borttagen av Aftonbladet). När pappan fick in bävern igen såg han dottern en sekund innan bävern anföll (som han trodde var bredvid honom men som med snabba steg sprungit mot bävern). Pappan sprang skäckslagen mot dottern för att rädda henne och blev själv attackerad. Det var under filmningen dottern ovetandes tog sig till bävern, han trodde dottern stog bredvid honom hela tiden. Se ÖP op.se (Östersundsposten). Jag tycker många dömmer folk lättvindligt med bara lite information som grund. Det är många som skulle passa på att filma. Kanske även du...

2008-05-06 @ 11:00:30
Postat av: Manuela

Ja, visst är det så ÖP-läsare.
Det var precis så jag hoppades att det låg till som jag även skrev i inlägget; "Jag hoppas att det inte ligger till på det viset utan att pappan helt enkelt stått och filmat bävern och inte märkt att dottern gick för att klappa den."

2008-05-06 @ 11:30:26
URL: http://spacekotten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0