Självöppnande fönster?

Jag minns inte vad jag vaknade av men jag vaknade i alla fall inatt. Klockan visade på 4.33.
Det var nästan lite spökligt när persiennen slog mot fönstret av blåsten och vinden tjöt lite i den stängda dörren in till extrarummet.
Katterna, som annars brukar få mig lugn när jag vaknar sådär (jag är ju så sjukt mörkrädd) genom att bara ligga där som slöa pälsbollar och titta på mig som om dom undrade vad f*n jag gör vaken nu, var stela som pinnar och hade ögon stora som tefat och jag började undra vad det var frågan om egentligen.
Medan jag masade mig ur sängen såg jag hur katterna smög till sovrumsdörren och försiktigt kikade ut i vardagsrummet, berädda att fly om det var nåt skumt därute. Det gjorde mig inte direkt lugnare kan jag ju inte påstå.
När jag väl kommit så långt att jag också står i sovrumsdörren och kikar ser jag att fönstret bakom datorn inte har persiennen nere och känner obehaget i magen, för jag vet att den var nerdragen när jag gick och la mig. Men jag försöker behålla lugnet och går dit för att dra ner persiennen igen, men när jag kommer närmare ser jag att persiennen visst är nere, men hela fönstret är vidöppet!
Medan jag halvt i panik sliter tag i fönstret och stänger det så fort jag kan kollar jag om hakarna är hela och det är dom. Det gjorde mig heller inte lugnare direkt då jag vet att det fönstret inte vart öppet på flera månader och jag vet att fönstret var fasthakat.
När fönstret är stängt försöker jag att hålla mig lugn, jag är ju så extremt mörkrädd så det finns inte!
Jag går och lägger mig igen, försöker slappna av men jag kan inte för allt i världen fatta hur fönstret öppnats?!
Jag får en sån där löjlig tanke, som jag brukar få när jag blir sådär mörkrädd, och får för mig att någon kanske på nåt sätt kommit upp på balkongen och lyckats öppna fönstret utifrån (yeah right) och sen hoppat in och gömt sig i lägenheten!
Jag far upp igen och måste smyga runt och kolla så det verkligen är tomt överallt. Japp, tomt. Inte en varelse här inte.
Tillbaka till sängen igen. Ser katterna och hunden ligga där helt lugna igen och inser att det nog bara är att försöka somna om nu och det gjorde jag.
Rätt skum natt och jag funderar fortfarande på hur fönstret kunde gå upp!!?

När jag väl somnade om drömde jag om att mina katter knivskars så jag tänkte avliva dom innan det visade sig att dom inte alls mådde dåligt av sina sår.. och om bebisar som låg och vickade på huvudena.. Hmmmm.

Jaja, ha're gött gott folk :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0