Vilken natt..

Abbie har varit sjuk inatt stackaren.
Hon fick sin kvällspromenad vid 24tiden av Jocke medan jag låg i sängen med en ond rygg.
Vid 3 börjar det gnällas och jag med mitt usla "morgonhumör" blir grinig och Abbie får sig ännu en promenad av Jocke (tack <3).  Där trodde jag det skulle va slut men icke..
Vid 6 gnälls det igen och jag gör mig beredd på att gå ut med henne på ännu en promenad men istället ställer hon sig och spyr så det blir att torka upp efter det.
Även här trodde jag det var lugnt och la mig för att försöka sova men hon verkade fortfarande orolig och lite hängig plus att det var en till som började må illa =/
Så jag begav mig hemåt istället eftersom Abbie ändå behövde ut igen och väl ute så sket hon riktigt illa så inte var hon bra i magen inte, lilla gumman. Men nu har hon legat i soffan och sovit sen vi kom hem och verkar må bra igen.

Hittade förresten en så klockren bild apropå Abbie x]



- Kraftfull nos, särskilt när det gäller kaniner och slängda godispapper. 
- Gott självförtroende. Särskilt efter att ha jagat grannens katt ut ur trädgården.
- Något svängda framben. Användbara vid fasthållande av lodräta objekt, ofta med generande resultat.
- Kraftiga klor, särskilt användbara vid bäddande i rena sängar eller att göra maskor på strumpor.
- Muskulösa bakben. Användbara vid kliande av loppor efter att ha hittat en igelkott i trädgården.
- Något bred rygg. Särskilt vid lite högre ålder. Användbar vid tupplur på rygg elelr vid rullandet i en mosad padda.
- Kort kuperad svans som ofta rör sig i cirklar, särskilt vid middgastid.
- Kvicka ögon för att se efter katter, medan man låtsas titta åt andra hållet.

Kommentarer
Postat av: Tessan

stackars honom!

2009-02-02 @ 09:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0