Babies!!

Igår morse fick C's kanin ungar. Hon fick kaninen av mig och jag lånar henne att ta lite ungar på, håller på att experimentera lite med korsningen löwen/rex.
Denna kullen tog jag dock med en dvärgkaninkorsning för att hon skulle hinna få sin första kull före 1 års ålder så experimentet kommer igång till våren om saker och ting löst sig då.

Ja igår morse hittade jag i alla fall 6st små raringar i boet, jag kollade till dom ett par gånger under dagen och det låg hela tiden 6st små där i.

Nu imorse när jag kom hem så höll de på att dia, så söta så :) Efteråt kollade jag till dom så dom mådde bra och det gjorde dom allt, alla SJU mådde så bra så! Ja för när jag kikade ner i boet så fick jag gnugga mig i ögonen ett par gånger för att inse att jag faktiskt såg rätt, det var nu SJU stycker små :D Var den sjunde gömt sig till idag det vetikatten ;)

Bilder kommr senare, nu ska jag bege mig ut!


Kommentarer
Postat av: Master of Bandit

Jodu..... Kaniner är ju kända för att dom är överdugliga på att göra nya kaniner... Söta ungar? Väntar på bilder...

2010-09-02 @ 20:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0