Ingen bra dag idag.

Fick precis brev från polisen. Förundersökningen läggs ner.

Den anmälda gärningen är att bedöma som förtal. Brottet åtalas endast av målsäganden. Om brottet riktar sig mot någon under 18 år eller om i annat fall målsäganden anger brottet till åtal, får åklagaren väcka åtal om detta av särskilda skäl anses påkallat från allmän synpunkt. Sådana särskilda skäl föreligger. Det går emellertid i det anmälda fallet inte att bevisa att xxxxxxx har haft sådant uppsåt (insikter och avsikter) som krävs för att förfarandet skall vara brottsligt.

Jag blir så förbannad och ledsen så det finns inte. På det där låter det ju som att man kan komma undan med vad f*n som helst bara man spelar dum och korkad och låtsas som man inte fattade att det man gjorde var fel och ingen kan bevisa att avsikterna var brottsliga?
Det är ju som att jag skulle köra 90 på 50-väg och när jag åker dit spelar dum och säger att jag inte såg 50-skylten. Ingen kan ju bevisa att jag faktiskt såg den så då är det jag gjorde inte brottsligt?

Första och sista gången jag vänder mig till polisen.

Tack och Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0